dimarts, 12 de febrer del 2008

11 activitats al voltant del CONTEXT LITERARI


  1. Realitzeu una taula cronològica en què es reflectesquen els principals fets històrics, polítics, socials i culturals de l’època. La taula pot ser també un mural.


  1. Realitzeu una taula cronològica en què es reflectesquen els principals fets literaris i sociolingüístics de l’època. La taula pot ben bé esdevenir mural, mapa conceptual, o bé adoptar la forma d’exposició oral.


  1. Realitzeu un mapa conceptual en què es mostren els principals moviments culturals i literaris de l’època amb la seua correspondència d’autors i d’obres.


  1. Assenyaleu les principals diferències entre els corrents literaris que coexistiren.


  1. Cerqueu diferents mostres artístiques (música, escultura, pintura...) que reflectesquen l’estètica de l’època.


  1. En quins àmbits d’ús s’usava la llengua catalana durant aquest període?


  1. Quines repercussions tingueren els fets històrics en els territoris del nostre àmbit lingüístic?


  1. Quins valors defensen els diversos corrents literaris de l’època?


  1. Quins foren els principals autors en la nostra llengua durant aquest període?


  1. Quins són els principals gèneres literaris que es conrearen en aquest temps? Esmenteu-ne les obres més representatives.


  1. Confegiu un llistat dels temes que solen aparéixer a les obres literàries d’aquesta època i elaboreu hipòtesis que els relacionen amb el context històric i social.